نرخ بازگشت سرمایه (ROI) چیست و چه اهمیتی دارد؟
نوشته شده توسط : لیدی



نرخ بازگشت سرمایه (ROI) چیست؟ 

نرخ بازگشت سرمایه که به عنوان ROI (بازده سرمایه گذاری) نیز شناخته می شود، یکی از شاخص های کلیدی و معیارهای عملکردی است که موفقیت کمپین های تبلیغاتی شرکت شما را نشان می دهد.حتی بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر این باورند که در تدوین استراتژی های بازاریابی و تبلیغات به خصوص در حوزه دیجیتال مارکتینگ، باید بر اساس نرخ بازگشت سرمایه، استراتژی اصلی را تعیین کرد.

اگر بخواهیم به سادگی بگوییم ROI چیست، شاید بهترین تعریف برای نرخ بازده سرمایه گذاری، رابطه بین سود به دست آمده و مقدار هزینه و سرمایه پرداخت شده باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف برای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ شما از جمله تعیین نرخ بازگشت سرمایه تجارت شما آماده خدمت رسانی به شماست. سود حاصله نه تنها می تواند جنبه مالی داشته باشد و شامل عناصر غیر مالی مانند برندسازی باشد، بلکه به طور کلی هدف از محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، درآمد و سود مالی کسب و کار است. تبلیغات یک سرمایه‌گذاری است و نمی‌توان آن را از اولویت‌های کاری حذف کرد، اما قطعاً در دنیای امروز که هر هزینه‌ای باید محاسبه شود و شرکت‌ها به‌ویژه استارت‌آپ‌ها تمایلی به هزینه کردن ندارند، طبیعی است که بخواهیم از سرمایه خود به بهترین نحو استفاده کنیم و بودجه خود را صرف هزینه های اصلی و کلیدی کنیم. بنابراین اینجاست که ROI بسیار مهم می شود. با کمک ROI، نه تنها می‌توانیم ببینیم که هزینه‌های تبلیغات صرف چه چیزی شده و این هزینه‌ها چگونه باید خرج شود، بلکه می‌توانیم عملکرد تیم بازاریابی را اندازه‌گیری کنیم و ببینیم که چقدر توانسته‌اند بهینه کار کنند.

کاربرد استفاده از ROI چیست؟

بعد از اینکه فهمیدیم ROI چیست و چگونه محاسبه می شود، اکنون وقت آن است که ببینیم ROI چیست و کجا می توانیم از آن استفاده کنیم. شاید بتوان کاربرد ROI در سازماندهی و تدوین استراتژی های بازاریابی را حدس زد. یکی از کاربردهای اصلی ROI زمانی است که می خواهید ببینید چه بازدهی برای سرمایه گذاری خود دریافت کرده اید و چه سودی داشته اید. به عنوان مثال، نرخ بازدهی 40 درصدی بسیار بهتر از نرخ بازدهی 20 درصدی است و نشان می دهد که عملکرد خوبی داشته اید و سود خوبی کسب کرده اید. یکی دیگر از کاربردهای ROI زمانی است که می خواهید محصول جدیدی را عرضه کنید؛ بنابراین شما می خواهید اندازه گیری کنید که محصول جدید چقدر برای شما سودآور خواهد بود. 

اینجاست که می توانید سودآوری را با کمک ROI پس از عرضه محصول ارزیابی کنید. حتی اگر در برخی بازارها محاسبه ROI امکان پذیر نباشد، می توانید با شبیه سازی گروهی از مشتریان هدف خود، نرخ بازگشت سرمایه را تقریبی کنید. مشاورین ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت پاسخگوی سوالات شما در زمینه فعالیت های مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی هستند. در صورت تمایل می توانید به وب سایت ما سر بزنید.





:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: